HTML

Sportskid - a sportmédia másik oldala

A médiakonvencióktól elérő véleményeim a sportokról, sporteseményekről, avagy a fotelben sörrel a kezünkben okosabbak vagyunk.

Friss topikok

Linkblog

Archívum

2010.06.24. 13:56 Sportskid

Bemutat(koz)ó

Sziasztok!

Nagy lelkesedéssel vágok bele ebbe a blogba, amit ihlehetett több minden. Egyrészt már egyészen abnormális korban sportfüggő voltam, 6 éves koromtól kihagyhatatlanok a Forma-1-es futamok (kivéve a 2001-2006 időszakot - erről majd egy későbbi bejegyzésben), 8 éves korom óta a foci- és kosármeccsek, majd mostanra, alig második X-em betöltése után az amerikai futballtól az íjászaton át egészen a krikettig (ez komoly) minden sportágba belekóstoltam.

Másrészt amire már általános iskolás koromban rájöttem, az az, hogy én más szemszögből nézem a sportközvetítéseket, mint ahogy azt a mainstream média leadja. Sosem tudtam például a favoritnak szurkolni. Roger Federer elámított, amikor 2001-ben legyőzte Pete Samprast, de tavaly nem tudtam volna jobban ellene szurkolni Roddick ellen a wimbledoni döntőben.

Aztán ahogy beburjánzott életünkbe az internet, végre túlléphettem Vitár "megalszik-a-tej-a-számban" Róbert közvetítésein és Palik "kegyetlen" László eszmefuttatásain, és egyre több véleménnyel találkozhattam.

Ezek közül kiemelkedett Bill Simmons, akit a közönség csak Sports Guyként ismer. Aki hallott már róla, olvassa a cikkeit, az vagy gyűlöli vagy imádja, és ha ez utóbbi, remélem gyakori olvasója lesz blogomnak. Célom nem az ő cikkeit majmolni, urambocsá' lefordítani, hiszen mint senkivel, vele sem értek egyet mindenben.

Célom sokkal inkább az, hogy a sportokat, sportolókat, sporteseményeket ne a (sajnos az összes magyar nyelvű sporttévében) megszokott hős- és szenzációhajhász felfogásban elemezzük, hanem nézzünk kicsit a hátországba is, illetve helyezzük az eseményeket széles kontextusba, hiszen Usain Bolton kívül a sport nem sprint, hanem maraton.

Első cikkem aktuális lesz, de szeretnék foglalkozni történelmi eseményekkel is, amiket talán még soha nem elemeztek olyan szempontból, ahogyan én látom őket.

Jó olvasgatást!

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://sportskid.blog.hu/api/trackback/id/tr132106508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rozsomák 2010.06.25. 10:18:58

Kedves posztíró !

Azt írod, hogy "majd mostanra, alig második X-em betöltése után"... ezek szerint nagyjából 22 éves vagy, ha ez igaz.

"végre túlléphettem Vitár "megalszik-a-tej-a-számban" Róbert közvetítésein"

Vitár Róbert 1996-ig közvetített, utána már nem. Akkor lehettél nagyjából 8 éves.. Erről ennyit..:-))

Ált iskolásan a mainstream médiát megítélni, hát hogy is mondjam, szokatlan érettségről tesz tanúságot..

(Bár lehet, hogy az a megoldás, hogy valaki most ezzel a bloggal hazudik egy jó nagyot..:-))
süti beállítások módosítása